Eğitimcilerin Eğitim Teknolojilerine Yönelik Olumsuz Tutumları

Eğitimcilerin ET’ye yönelik tutumlarını anlamak için kullanılan olumsuz tutumlardan ilki “Sürekli yeni bir eğitim teknolojisi öğrenmek beni yoruyor” ifadesi olmuştur. Yanıtlar incelendiğinde eğitimcilerin bu ifadeye %56,2 (f=578) oranında katıldıkları görülmekte, “katılıyorum” ifadesini kullananların “katılmıyorum” ve “kararsız” ifadesini kullananlara göre daha fazla olsa da bu oranın çok da yüksek olmadığı anlaşılmaktadır. 

Sürekli Yeni Bir Eğitim Teknolojisini Öğrenmenin Yorucu Olduğunu Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Yaşa göre dağılımda 45 yaş ve üzerinin ortalamaya göre daha az bu ifadeye katıldıkları görülmektedir. Grafikten hareketle 34 yaş altı ve 35-44 yaş arasında bulunan nispeten genç eğitimcilerin yeni bir eğitim teknolojisi öğrenmeyi daha yorucu buldukları söylenebilir.

Yaşa Göre Sürekli Yeni Bir Eğitim Teknolojisi Öğrenmenin Yorucu Olduğunu Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Yaşa göre analize ek olarak yöneticilik görevinin olup olmamasına göre de analizler yapılmıştır. İlgili grafiğe bakıldığında eğitimciler arasında müdür veya müdür yardımcılığı gibi idari bir görevi olan eğitimcilerin sürekli yeni bir ET öğrenmeyi % 65,5 (f=36) oranında yorucu buldukları tespit edilmiştir. İdari görevi olmayanlarda bu oranın %55,7’ye (f=542) düştüğü görülmektedir. Buna göre idari görevi bulunanların ET öğrenmeyi daha yorucu buldukları söylenebilir.

Yöneticilik Görevine Göre Sürekli Yeni Bir Eğitim Teknolojisini Öğrenmenin Yorucu Olduğunu Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Katılımcılara yöneltilen ikinci olumsuz ifade “Yeni eğitim teknolojilerini kullanmak bana bıkkınlık veriyor” olmuştur. Toplam puanların dağılımlarının verildiği grafiğe bakıldığında eğitimcilerin %69,6’sının (f=715) yeni ET’yi kullanmanın kendilerine bıkkınlık verdiğini ifade ettikleri tespit edilmiştir. %16,4’ü (f=169) bu ifadede kararsız kalmış, %14’ü (f=144) ise katılmıyorum yanıtını vermiştir.

Yeni Eğitim Teknolojilerini Kullanmanın Kendisine Bıkkınlık Verdiğini Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Yaşa göre bakıldığında “katılıyorum” yanıtını verenler arasında en yüksek orana sahip olan yaş grubunun 35-44 yaş grubu (%72,4, f=284) olduğu görülürken en düşük orana sahip olan yaş grubu 45 yaş grubudur.

Yaşa Göre Yeni Eğitim Teknolojilerini Kullanmanın Kendisine Bıkkınlık Verdiğini Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Bu ifadenin eğitimcilerin yöneticilik görevi olup olmamasına göre dağılımı grafikte verilmiştir. Buna göre yönetici görevi olan eğitimcilerden ET kullanmanın kendilerine bıkkınlık verdiğini düşünenlerin oranı %70,9 (f=39) iken yönetici görevi olmayanların oranı %69,5’tir (f=676). Oranların nispeten yüksek ve birbirine çok yakın olmasından hareketle hem okullarda yönetici olan hem de olmayan eğitimcilerin genel olarak bu konuda bıkkın hissettikleri sonucuna varılabilir.

Yöneticilik Görevine Göre Yeni Eğitim Teknolojilerini Kullanmanın Kendisine Bıkkınlık Verdiğini Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Görev yapılan kademelere göre incelendiğinde okul öncesi kademesinde görev yapan eğitimcilerin diğerlerine göre daha çok bıkkınlık hissettikleri görülmektedir. Ayrıca okul öncesinden ortaokula kadar kademe arttıkça bıkkınlık hissiyatının azaldığı da söylenebilir. Genel olarak okul öncesi kademesinin hem olumlu ifadelerde hem de olumsuz ifadelerde yüksek çıkması ise düşündürücüdür.

Görev Yapılan Kademelere Göre Yeni Eğitim Teknolojilerini Kullanmanın Kendisine Bıkkınlık Verdiğini Düşünen Eğitimcilerin Dağılımı (%, 2022)

Genel olarak eğitimciler “Sürekli bir eğitim teknolojisi öğrenmek beni yoruyor” ifadesine %56,2 oranında; “Yeni eğitim teknolojileri kullanmak bana bıkkınlık veriyor” ifadesine ise %69,6 oranında katıldıklarını belirtmişlerdir. Bu iki ifadeye verilen yanıtlar yaşa göre incelendiğinde genç eğitimcilerde eğitim teknolojisi yorgunluğunun daha fazla olduğu görülmektedir. Yaş arttıkça, teknoloji beklentisindeki düşüşten olacak, bu yorgunluğun azaldığı gözlemlenmektedir. Yöneticilik görevi olup olmaması açısından analiz edildiğinde yöneticilerin bu konuda daha yorgun ve bıkkın hissettikleri görülmektedir. Kademeler açısından bakıldığında ise okul öncesi ve ilkokul gibi daha alt kademelerde görev yapan eğitimcilerde bu yorgunluk ve bıkkınlık hissinin daha yoğun olduğu gözlemlenmektedir.